Marketing voor bedrijven, unieke tools om in te zetten

Als ondernemer wil je natuurlijk dat je opvalt met jouw bedrijf. Online en offline. Zeker in een competitieve markt waarin je veel concurrenten hebt is het belangrijk dat (potentiële) klanten jou weten te vinden en uiteindelijk iets bij jou kopen of bestellen. Maar hoe zorg je ervoor dat je zichtbaar bent? Alles draait om marketing! Met marketing zorg je ervoor dat je opvalt. Benieuwd hoe je marketing voor bedrijven inzet? In dit artikel geven we je graag wat tips!

Maak jouw verhaal kenbaar

Allereerst is het belangrijk dat mensen weten wie je bent of waar jouw bedrijf voor staat. Een goede website is daarin leidend, maar een brochure is een aanvulling op jouw website. In een brochure kun je stapsgewijs vertellen wat jouw speerpunten zijn en wat jou uniek maakt. Je kunt op veel verschillende manieren een brochure maken. Bijvoorbeeld door middel van een infographic, maar je kunt ook een brochure vormgeven door middel van een ingesproken videoboodschap. Mensen houden in ieder geval niet van lange teksten. Een lange tekst wordt gescand, maar niet volledig gelezen. Het is dus belangrijk dat je de aandacht van de lezer weet te trekken en vast te houden. Werk dus zoals we al zeiden met bijvoorbeeld een infographic, video, een of meerdere afbeeldingen of bulletpoints.

Zorg voor herhaalaankopen

Jouw huidige klanten zijn het meest waardevol! Zij weten namelijk al wie je bent en hoe jouw producten zijn. De kans op een herhaalaankoop is dus groot. Maar hoe zorg je voor herhaalaankopen? Bijvoorbeeld door middel van nieuwsbrieven. Afhankelijk van jouw business kun je bijvoorbeeld elke week een nieuwsbrief versturen met aanbiedingen, nieuwe producten of andere nieuwtjes. Verkoop je een dienst? Dan is een keer per week een nieuwsbrief misschien teveel van het goede. In dat geval zou je één keer per maand een nieuwsbrief kunnen versturen met informatie.

Online zichtbaar zijn op het juiste moment

Uiteraard is het belangrijk dat je online zichtbaar bent op het juiste moment. Het is belangrijk om te weten middels welke zoekopdrachten mensen naar een oplossing zoeken. Richt jouw website zo in, dat jouw website getoond wordt in de zoekresultaten van zoekmachines op het moment dat iemand naar een oplossing zoekt voor een bepaald probleem. Verkoop jij bijvoorbeeld producten voor krullend haar? Dan zou je een blog kunnen schrijven over “5 tips voor goed verzorgde krullen”. Iemand die vervolgens zoekt naar “Hoe kan ik het beste mijn krullen verzorgen” komt dan op jouw blog terecht en ziet allerlei producten die speciaal bedoeld zijn voor de verzorging van krullen en de kans op een conversie is daarmee groot!

Good luck!

We hopen dat je iets gehad hebt aan de tips in dit artikel en wensen jou veel succes met het inzetten van het juiste marketingkanaal voor jouw bedrijf. Je kunt natuurlijk altijd nog een speciaal bureau inschakelen die jou kan helpen met het opzetten van een marketingstrategie.

Related posts